Those were the best days of my life

Jag är en väldigt nostalgisk människa. Jag pratade med Mickis och Tammie ikväll om hur underbart vi hade det vid den här tiden förra året. Hur annorlunda livet var för ett år sen, jämfört med idag. Förra året hade jag mina vänner vid min sida varje dag, hela tiden. Vi skrattade, vi grät, vi kramades, vi skrek och vi busade tillsammans.. varje dag. Vi gjorde livet för varandra otroligt roligt och varje dag var ett äventyr. Att kliva upp på morgonen var precis som nu fortfarande svårt, men så fort man klev in i skolan insåg man att det var värt det. Jag läste igenom min blogg från den här tiden förra året och fram till studenten och jag kan inte förstå att det där bara är ett år sedan, det känns som det hänt så mycket, men på samma gång minns jag allt som det var som igår. Mina klasskompisar som idag och då var/är mina bästa vänner lyckades bidra till en rad olika minnen och upplevelser som jag kommer att bära med mig livet ut och som jag med glädje kommer att berätta om för mina barn. Jag saknar verkligen skolan, de var några av de värsta och bästa dagarna i mitt liv. De sista månaderna var de bästa och någonstans där i tvåan upplevde jag de värsta dagarna men vi fanns alltid där för varandra. Vi finns här för varandra än idag, vi är fortfarande bästa vänner och ni känner mig som inga andra och jag älskar er så otroligt mycket. Jag vet att livet måste gå vidare, jag vet att man måste växa upp och möta nya äventyr utanför gymnasiets trygga väggar. Jag önskar inte att jag fick göra allt igen. Jag önskar bara att jag skulle kunna hoppa tillbaka över bara en dag, för att få chansen att ta till vara på tiden och att lära mig uppskatta de där stunderna redan då. För som alltid är det svårt att uppskatta saker direkt, det krävs en hel del nya upplevelser och att se saker ur ett annat perspektiv innan man riktigt uppskattar det där lilla. Typiskt att det ska bli såhär, det är bara för det är mösspåtagning på fredag för de kommande studenterna. Studenter där ute! Ta till vara på tiden som student, för det är verkligen den bästa tiden i livet!
I love you, till death do us part.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0