Nostalgisk

Sitter på tåget mellan Gävle och Stockholm. Det är så otroligt vackert här uppe idag. Solen skiner för fullt, det är extremt mycket snö på backen och framförallt i träden, så att det är sådär vita, tunga och otroligt vackra, ute är det - 14 grader och vindstilla. Det är nästan så det bränner lite genom glasrutan när den varma solen träffar ansiktet. Jag glömmer ofta att Gävle faktiskt är Norrland, jag älskar ju Norrlands vintrarna.. men Gävle, de räknas inte dit kanske beror det på min förakt för detta ställe och för att det luktar illa ha ha.

När jag kom upp till Gävle idag kände jag en sån otrolig längtan efter skidor. Pappa har erbjudit mig och Henkan att åka med till Åre när dem åker upp den 25e. Men jag tror inte Henrik får semester och jag har precis börjat min nya skola då.. så de hade ju kunnat gå bättre. M har också erbjudit mig att åka med till Åre på "sportlovet" ett erbjudande jag faktiskt starkt överväger, skidor är ju lätt det bästa som finns. M kommer du ihåg den där "vintern" (det var påsk och strålande sol och varmt som attsingens) när vi åkte skidor i munktröja, hade egen afterski på eran veranda med utsikt mot Åre skutan och World Cup, när vi sippra Cola light och käkade hjärtchips som afterski.. Det var samma gång som vi solade med folie och spelade in tokiga videos och då bastun var platsen att hänga på "for some privacy". Det var tider det gullis, ska vi göra det igen? Vi byter colan mot Vin och kör Dippans afterski med galen dans på borden... sen bara kör vi, är du på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0