Helgen i helhet

Jag har legat på latsidan med bloggandet men det är ju sommar och sju i helsikes varmt så vem tusan har lust eller tid att sitta inne vid datorn? Inte jag iallafall... Dessutom måste jag ju ta till vara på helgerna eftersom jag jobbar på vardagarna. Den här helgen har varit väldigt intensiv och händelserik men ack så rolig, mysig och trevlig. I fredags efter jobbet var jag hos Tamara med tjejerna och sen även på Freja där vi vart lite glada i hatten. I lördags låg vi på Örudden och solade halva dagen, vi hade två enorma kylväskor på två personer så vi åt i princip hela dagen, åkte vattenskoter ut. Var helt slut efter en hel dag i solen men vi bestämde oss ändå för att gå ut och äta på Freja så jag, tessan, adde och henkan gick på Freja och åt, tredje dagen i rad som jag var där. Vi var alla dock otroligt trötta så vi bestämde oss för att gå hem tidigt och sova så det blev bara ett glas vin till maten. Gick i säng runt klockan 23.45, så tidigt har jag inte kommit i säng på väldigt, väldigt, väldigt... lång tid. Vaknade tidigt idag, utvilad. Åkte ner till hamnen och gick på rökeriet och köpte skagen mackor innan vi rörde oss mot Peter och Carina för att ta båten till Rassa. Låg i Rassa hela dagen med familjen Johansson, Hägnevik och Ödahl. Vi solade och badade och hade det skönt.

Nu ikväll har jag tvättat och plockat lite och för en stund sen sjönk jag ner i soffan framför Skärgårdsdoktorn boxen, den är underbar. När jag blir äldre så vill jag också ha ett vitt hus i skärgården, en båt vid den privata bryggan, en brygga med båthus och så cyklar att använda på ön, cyklar som man använder sig för att röra sig fram och tillbaka till badställen och affären. Jag tycker att skärgårdsdoktorn är en underbar serie som verkligen är så Svensk den kan bli, svensk sommar är verkligen helt underbar och allt som hör där till. Visste ni förresten att Skärgårdsdoktorn går upp på vita duken i mars 2011 som långfilm? Filmen börjar spelas in nu i sommar och kommer att följa samma karaktärer som serien och med samma skådespelare. Wilma är äldre och återvänder till ön där pappa Johan fortfarande är skärgårdsdoktor.. Jag verkligen längtar efter denna film!


I fredags på Freja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0