Årets första Sverige dopp: Check!

Jag och Tessan hade bestämt att  vi skulle åka till IKEA idag, dock sken solen och det var så otroligt fint sommarväder att vi bara kom till gamla Bojen innan vi vände! Istället bytte vi om och plockade ihop flytvästar och dylikt och istället så hoppade vi in i bilen med Henkan och Jonas och så åkte vi ner till båten och sen ut mot Ålö. Jag har varit på många öar i Nynäshamns skärgård men Ålö var första gången så det var kul att se något nytt! På Ålö åt vi lunch, tog den ständiga klassikern (som jag alltid tar på båthak) rökta räkor med aioli. Efter lunch och chill på Ålö gick båten mot Rassa och efter cirka 25 min var vi där (Joppes båt går FORT). I Rassa la vi oss mitt i viken där Tompa och Adde låg och så solade och badade vi från båtarna i  1-2 timmar. Sen bar det av hemåt, Joppes båt åkte först och innan vi kom ur viken hade dom fått soppatorsk så Sea Rayen fick bogsera Spjutet hem. Nu är vi hemma, byter om, vilar och fixar till oss. Klockan 19 är det grillning hos pappa på schemat och sen blir det troligtvis kubb och lite rose ikväll, men bara lite! Vi ska ju jobba imorgon. Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0