Nära döden upplevelse!

Idag när jag var påväg hem från Haninge så låg det en lastbil med traktor på släpet framför mig på vägen mellan Ösmo och Nynäs. Därför bestämde jag och några andra bilar oss för att svänga av Nynäsvägen och åka gamla vägen in till Nynäs istället då det gick så himla sakta! Svänger av och kör på, jag har en bil ganska långt bakom mig, kanske 70 meter och en med samma avstånd framåt. Det är 70 på den vägen och ja... jag körde lite fortare än så men det var inte mycket alls! Jag är verkligen noga med att alltid hålla koll på vägen och området framför mig när jag kör på den vägen då alla säger att det är så mycket vilda djur där. Jag kollar snabbt i backspegeln och ser att bilen bakom fortfarande ligger långt bakom.. sedan tittar jag framåt och där mitt i allt står den absolut största älgen jag sett i hela mitt liv, kanske 2-3 meter framför bilen, älgen kom från ingenstans! Sen minns jag fasen inte vad som hände! Jag tror att jag hann tänka att jag inte hinner bromsa så istället kör jag runt älgen och hamnar därför i den andra filen, som tur är har inte lastbilen i den filen hunnit nå fram till älgen utan jag möter lastbilen i samma sekund som jag kör tillbaka in i min fil igen. Med hjärtat i halsgropen och ben och armar som skakar som tusan så saktar jag ner och tänker att jag ska se om den andra bilen bakom hann flytta sig, tittar i spegeln och då har älgen redan hunnit flytta på sig igen... in i skogen, borta. Jag har aldrig i mitt liv sett en större älg och aldrig har jag heller blivit så rädd, jag såg ärligt talat mitt liv passera i revy. Tur för mig att älgen stod still mitt i i min fil och inte fortsatte springa/gå för då hade han sprungit över mig när jag körde runt honom. Tur för mig att jag upptäckte älgen i "tid". Usch det var en riktig nära döden upplevelse, nu har jag ännu större respekt för dom där odjuren. De hade kunnat gå riktigt illa, tänk om lastbilen varit närmare då hade jag krockat med den och om jag hade bromsat så hade jag kört in i älgen och fått bilen intryckt bakifrån. Med andra ord.. jag hade nog fan kunnat vara död idag.



Kommentarer
Postat av: marie

fy fan va läaskigt!!!! :(

tur att de gick bra! herregud!

2010-09-09 @ 10:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0