Årsresume

Dom säger att så som du spenderar din nyårsafton är så som du kommer att spendera resten av ditt år, av nyårsafton år 2010/2011 att döma är detta inte helt osannolikt. Året har minst sagt varit turbulent och dramatiken i min omgivning har överlappat och avlöst varandra, vänskap har satts på prov, viss vänskap har klarat sig medan annan övergivits. De tankar och förhoppningar jag hade i början av året har med tiden ändrats, jag har lyckats med vissa saker medan jag valt att lägga vissa saker åt sidan jag har insett att det finns vissa saker/känslor/personer som det inte är värt att lägga energi på. För mig är det nog just det där tänket om att "Livet är för kort för att slösa det på småsaker" som genomsyrat mitt tänk det här året. Jag är medveten om att jag misslyckats totalt många gånger och att det ibland varit just de där småsakerna som stört ut balansen i mitt liv, men jag har lärt mig mycket på vägen och för mig är det i slutändan alltid det som räknas. En annan betydande faktor till att jag sitter här, på ett hotellrum i Las Vegas med några av de viktigaste människorna i mitt och känner extrem lycka och tacksamhet, är att jag insett att man inte ska hålla fast vid saker som inte är bra för en. Det spelar ingen roll hur mycket man än vill ändra vissa saker, det går inte.. I de lägena är det bättre att bara "let go" och försöka intala sig att det är för det bästa, vilket det i mitt fall visat sig vara varje gång.

Jag är idag i en position i livet där jag känner mig så väldigt lyckligt lottad. Jag är halvvägs genom min högskoleutbildning och trivs de allra flesta dagarna som fisken i vattnet, jag har dessutom otroligt fina klassisar som ställer upp och hjälper till när det behövs. Jag har mina underbara föräldrar, svärföräldrar, familj och såklart mormor som alltid pushar, peppar, och finns till. Jag har de mest fantastiska vännerna som ger mig så mycket kärlek att jag ibland bubblar över. Och sist men inte minst så har jag en sambo som skulle gå genom eld och vatten för mig, som finns där i stort och smått och som aldrig sviker.. tillsammans med två underbara vänner har vi ett halvt USA äventyr kvar och jag skulle inte vilja spendera den upplevelsen tillsammans med några andra. Slutkläm: I would not want it any other way!
-------------------------------------------------------------------------------------------
Gott Nytt år! I år skickar jag kramar och hälsningar från ett fantastiskt och helt galet Las Vegas.



Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2012-01-02 @ 12:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0