Alla <3 dag

Är som tidigare nämnt inget stort fan av denna dag, för mig är kärlek vardag och mycket mera avslappnat än vad som förväntas på alla hjärtans dag och jag är inte romantisk, inte alls, jag mår faktiskt lite dåligt av "romantik". Bestämde mig därför för att spendera dagen som vanligt men att vara extra snäll, glad, tacksam och att visa tacksamhet för människorna i mitt liv som jag älskar så innerligt. Startade dagen med att skjutsa Marcus från sjukhuset då han hoppar på kryckor och antagligen inte skulle varit hemma än om jag inte kört hem honom. Åkte sen hem och i stort sett bara vände, hämtade Annette som också behövde sjukhus-skjuts då hon har gjort illa armen rejält (höger) och inte får köra bil för tummen ska vara still. Efter att spenderat drygt 45 min på sjukhuset så åkte jag mot mamma för att passa lillasyster medan hon var på möte. Alva och jag bestämde oss för att baka kladdkaka att bjuda på efter middagen, då det ju faktiskt är alla hjärtans dag. Slängde också ihop en kaka att ta med hem till mig. Blev upplockad av Stina och Marcus runt klockan fyra och vi åkte och handlade massa mat, sen åkte vi hem och nötte tv-spel och jag och stina lagade mat. Henkan kom hem och vi åt superduper sen middag bestående av kyckling, pommes, bea, och en super duper sallad! Efter middagen vart det ännu mer spelande innan vi slog om till nyheterna för att höra allt om Foppa, sen bytte vi till datorn för att höra mer om Foppa och sen skjutsade stina Marcus hem innan hon brumma hem mot sig.

För mig handlar alla hjärtans dag mer om att påminnas om att man faktiskt är både älskad och att man älskar, ett enkelt sms eller en blomma räcker gott och väl. Jag är glad att jag har så fina vänner, vänner som egentligen mer är min familj än mina vänner, vi gör det mesta tillsammans och aldrig med några konstigheter. Jag älskar er på alla hjärtans dag och alla andra dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0