En förändring kommer sällan ensam

Måndag igen! Jag sover så fruktansvärt dåligt på nätterna så när jag vaknar känner jag mig inte det minsta utvilad, snarare tröttare än innan jag gick och la mig, konstigt det där. Var ändå uppe relativt tidigt imorse och tog hand om tvätt maskinen som jag satte på timern igår, satte igång en ny, dammsög och torka och sen var jag även iväg och köpte busskort och lunch! Nu sitter jag på tåget påväg till skolan, idag är det första dagen på nya kursen; Medieteknik, känns kul men tufft. Förra kursen jobbade vi med att producera texter och med språket i våra texter, denna termin kommer vi att arbeta med vad man gör med texterna efter att man skrivit dom, redigera bilder, skapa grafiska profiler osv, osv. Spännande och roligt ska det bli! Vi har massa, massa skola, schemalagd i stort sätt varje dag från 9-16 men då kursen är upplagd efter att man inte kan någonting gällande detta så väljer man sitt eget schema efter behov typ så jag hoppas att jag behärskar det lika bra som jag tror för att gå i skolan varje dag så länge, pendla till och från skolan och dessutom jobba skolarbete efter skolan x-antal timmar kan bli mer än bara väldigt tufft! Efter skolan ska jag in till stan en liten sväng, sen blir det att snylta skjuts med Henkan hem och börja laga mat, sen ska jag se på några av mina serier som började i helgen och försöka sova tidigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0