Miljöombyte!

I natt bär det av uppåt i detta avlånga land, upp till Norrland för att samla tankarna och bara umgås. Miljöbyte är mer än behövligt lite då och då. Vi ska spendera ett par dagar med att umgås, laga mat, dricka vin, förhoppningsvis sola och bada, spela spel, sova, cykla/vandra på Åre skutan och bara umgås. Jag älskar att vara ombytlig, New York pulsen faller mig riktigt bra i smaken och jag kan tänka mig att samma sak gäller det kommande Kalifornien äventyret men jag är också en person som tycker om Fjällen & Norrland, att bara vara (Även om jag måste erkänna att storstad eller strand är lite mera min grej..) Jag är iallafall ledig och det känns så fruktansvärt skönt, på samma gång som det känns lite jobbigt. Jag älskar mitt arbete och mina arbetskamrater och jag är så lyckligt lottad som får ha ett sånt arbete på sommaren som jag fått ha de senaste åren, att spendera varje dag med att lära sig om människor, egentligen finns det nog ingenting bättre, jag saknar det lite när jag är ledig. Jag har nu gjort mer än halva av min sommar, tre arbetsveckor kvar med start nästa vecka... vemodigt! Terminen i skolan ser dock helt fantastiskt rolig ut och i vinter väntar tre veckors USA semester, hell to the yeah för allt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0