Mina visioner!

Många frågar mig vart jag ser mig själv i framtiden, efter mina studier. Vad ska jag göra då? Vad vill jag arbeta med och vart? Jag funderar ofta på just detta och för varje dag som går så kommer jag på något nytt men utgångspunkten är hela tiden densamma, jag brinner för detta "informations samhälle" och att i framtiden få chansen att arbeta med kommunikation, det är drömmen. När jag var yngre ville jag till 200% bli journalist, jobba inom mediebranschen, men framförallt skriva. Jag trodde att journalist var det yrket som fanns om man ville arbeta med skrift, detta var innan jag hittade "Informatörsprogrammet" på Södertörn dvs. Jag har hittat en riktigt bra utbildning, hittat något som passar mig och framförallt breddat min kunskap om vad jag vill göra i framtiden. Att jobba med information handlar både om att skriva och tala, det ena gör jag bättre än det andra. Att arbeta med information handlar mer om att förmedla sanningen än vad journalistik gör, det handlar om att ge människor något vi alla behöver, information med fokus på saklighet och sanning. Journalistik handlar om något helt annat, det finns alldeles för mycket oseriös journalistik. Kommunikation är så jäkla roligt!

 

Om jag har något drömjobb? Klart jag har.

I framtiden drömmer jag om att arbeta med kriskommunikation eller som PR-konsult men mitt absoluta drömjobb finns på SVT, det vore så jäkla roligt att få arbeta på SVT, att få jobba med deras externa kommunikation samt vara en del av alla de fantastiska produktioner som dom gör. Jag ger det… hmm, tolv år.

 


Langar min signatur pose "Victory is mine"!


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag tror på dig, du kommer nå dit! Ditt engagemang visar de

2011-03-21 @ 11:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0