Sweet life!

Näst sista dagen i New York, åh satan så jag inte vill åka hem. Jag längtar såklart efter mina vänner, familj och mitt hem men New York är by far mitt absoluta favorit stad av alla jag besökt! Det är något speciellt med NYC, det är en stämning och atmosfär som inte finns på något annat ställe. Jag älskar dofterna, folket, shoppingen, byggnaderna, taxibilarna och den galna trafiken, there's no place like New York. Jag är USA frälst, det är tragiskt att erkänna men jag älskar och trivs i USA, dom må vara dumma och tokiga men ändå.. fantastiskt. Nästa gång blir det dock inte New York, Henkan och jag har lovat oss själva att resa till ett annat ställe i detta stora land. Florida eller Californien lutar det åt. Jag vet dock att jag kommer att komma tillbaka till den här staden, jag är kär i New York. Om jag fick välja skulle jag bo här 365 dagar om året, det är en framtidsdröm och drömma kan man alltid göra. Idag är det morsdag hemma i Sverige och det är Memorial Day Weekend här i USA så idag ska jag bjuda mamma på manikyr och pedikyr och imorgon ska vi fira memorial day med Amerikanarna innan vi åker mot Sverige! Hoppas att allt är bra där hemma och att det är varmt! Här har temperaturen nämligen legat runt 30 grader hela veckan och jag vill INTE frysa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0